תזונה בעונת החורף

תזונה בעונת החורף

חילוף העונות כבר מורגש אט אט. הטמפרטורות יורדות והשמש שוקעת מוקדם יותר, והטבע נכנס לעונת החורף. כמו הטבע, גם הגוף שלנו מתכונן לחורף. כמו שהעץ משיר את העלים על מנת לנתב את האנרגיה שלו פנימה לקראת החורף שבסופו התחדשות, גם גוף האדם משיל מעליו בעונת הסתיו אנרגיה, פיזית ומנטלית, על מנת להתכונן להתכנסות פנימה.

הדבר יכול להתבטא בתסמינים גופניים כמו נשירת שיער ואלרגיות שונות או בתסמינים נפשיים כדוגמת תחושת כבדות וחשבון נפש. שכן הגוף מוריד הילוך לאחר הקיץ, שהיה בסימן תזוזה ופעילות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
קערית מרק מהביל

אלה חן – תזונאית קלינית, מתמחה בתזונת ספורט והשמנה, קואצ׳רית לתזונה נכונה ולאורח חיים בריא

העונה הקרה מביאה אתגרים גופניים שונים, ביניהם התמודדות עם וירוסים ומחלות שונות. ואחד השינויים היותר משמעותיים מתרחשים בתזונה שלנו: התגוננות מפני הקור.

מה מומלץ לאכול בחורף?

דלעת

ירקות כתומים
ירקות כתומים שונים כמו בטטה, גזר, דלעת ודלורית הם תוספת מומלצת ומחממת לארוחות החורפיות.  כמו כן הם מכילים בטא קרוטן שידאג לכם לבריאות העיניים ולמערכת חיסון שתשמור עליכם מפני תחלואות החורף השונות.

שורש פטרוזיליה

שורש פטרוזיליה
ירקות שורש הם ירקות שגדלו בתוך האדמה ואגרו וספגו ממנה חומרים חיוניים רבים.

סלק

סלק
אחד מירקות השורש החשובים ביותר בעונת החורף. מכיל ברזל,ויטמין סי וחומצה פולית – העוזרים להילחם בוירוסים השונים.

שום
מספק הגנה מפני מחלות החורף ומשפר זרימת דם לקצוות הגוף ובכך עוזר לחימום אלו הסובלים מקור.

ג'ינג'ר

ג׳ינג׳ר
עוזר להוצאת ליחה ומייבש נזלת  -שני תסמינים המוכרים לכולנו בחודשי החורף.

מקלות קינמון

קינמון
תבלין נוסף בעל אנרגיה מחממת אשר תורם להמרצת דם. תוספת מומלצת לקוואקר בבוקר ואפילו לקפה.

כורכום

כורכום
תבלין בעל סגולות אנטי ויראליות ואנטי דלקתיות המומלץ לשילוב בתבשילים ובקדירות השונות.

הרגלי תזונה

מעבר להרכב התזונה, הנה מספר טיפים לשינוי הרגלי האכילה שישאירו אתכם חמימים, בריאים ומאוזנים:

  • העדיפו ארוחות חמות
    זה הזמן לזנוח מעט את סלט הירקות והיוגורטים, ולהעדיף דייסות שיבולת שועל, ירקות בתנור וקדירות שונות.
  • צרכו פחמימות מורכבות
    כשקר, אנחנו מרגישים צורך לאכול יותר פחמימות. מומלץ לא להתנחם במאפים, בורקסים וצ׳יפס, אלא לבחור פחמימות מורכבות העשירות בסיבים תזונתיים, כדוגמת לחם מחיטה מלאה,שיפון, שיבולת שועל וקטניות.
  • שתו מים
    בחורף יש נטייה לא לשים לב ולשתות פחות מים. בשילוב עם המחממים השונים כמו תנורי חימום ומזגן – הנטייה להתייבש גבוהה יותר.
  • ארוחות מסודרות
    עלייה בתאבון בדרך כלל מתרחשת בעונת החורף עקב הירידה בטמפרטורות והשהייה הממושכת במקומות סגורים. על כן מומלץ להקפיד על ארוחות מסודרות וארוחות ביניים מבלי לדלג על אף ארוחה.

הידעת?
בניגוד לדעה הרווחת שכשמזיעים שורפים יותר קלוריות – דווקא בחורף שורפים יותר, מאחר שהגוף דורש יותר אנרגיה על מנת לחמם את עצמו.

רוצים לשתף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שלנו

לקוחות יקרים

כרגע אין משלוחים ולא ניתן להזמין באתר. נחדש את הפעילות בהקדם.

שנה טובה ומבורכת!

דילוג לתוכן